?

Log in

Mon, Jan. 2nd, 2006, 12:13 am
thegreensage: Helping out with activity!

Well it looks like no one has posted in a while! (Why's that, hmmm?)

ANYWAY, I got Jak X for Christmas. I'm wondering how you're all enjoying it, if you have it, and if you've beaten it. I'm still in progress, so don't spoil anything! I'm on the fourth cup now though. The races are getting more difficult, and I doubt I'll have it beat by the time school starts again on Tuesday (blahhh).

Well, maybe I'll do my own update on myself. (Like any of you care =P) Since my introduction post (which you can see a little below), I have not yet beat Jak II. I sort of gave up. I found it again over break, and I'm on the Baron Praxis Boss Battle (on the rooftop). GR. Does anyone else find it comepletely irritating that if you die just once, you have to start all over. Yeah, the first two rounds are completely easy. But geez! I think it should atleast auto-save for you after a round. It really gets me mad!

Also, I have yet to play Jak 3 at all. I don't own it or anything. So don't spoil that for me either!! =) I may have to go cry if you do. I plan on playing it over Spring Break this year since it's sort of my own personal tradition to play a Jak & Daxter game over Spring Break. (Except in 2004 when I played Monkey Island 4.) Yeah, I'm just a bit weird like that.



Well, just wanted to see what everyone is up to, and how you're all doing.


~thegreensage

EDIT: Anyone think/hope there will be another Jak & Daxter game? Obviously there are fans that don't want it to happen because it'll just end up sucking, but I really hate to see them go. I didn't get really into it until well into the series. If there isn't though, I'm actually wondering what Naughty Dog will do next. I hope whatever it is is equally as awesome. And this time I'll be with it from the beginning---not jump in after two of them are already out.

Mon, Jan. 2nd, 2006 06:39 am (UTC)
kellys_skyline

yeah it would be nice to have more Jak and Daxter goodness but at the same time I don't want to kill the fandom with endless amounts of games...
And yeah for finally getting Jax X fun isn't it?

Tue, Jan. 3rd, 2006 11:52 pm (UTC)
thegreensage

Yeah, that's true. And Jak X is amaaazing. But it gets really irritating. I HATE freeze rallies, deathmatches, some death races, and artifact hunts. Blech.

Tue, Jan. 3rd, 2006 11:47 pm (UTC)
chaichild22

Haha yeah, that particular boss is pretty irritating but honestly, it gets easy after a few times. Just keep going at it. For me, the most absolutely irritating mission was the Hellcat Cruisers. Then again, I have no patience.

Oh man, I haven't gotten Jak X yet but I really want it :D

Tue, Jan. 3rd, 2006 11:56 pm (UTC)
thegreensage

Yeah, it actually did get easier. I found it's easiest if you're able to keep your health all the way up until the third round. That way, you won't be killed straight away if you accidentally hit a fire tornado a few times. That's what I did and I beat it after like two tries. (Now I'm just worried about that final boss battle, eeek...) I also hated the part where you have to get that thing from the water slums, and getting out through all the Krimzon Guards is just about IMPOSSIBLE. I think my favorite part is the Protect Dead Town mission or whatever it's called. Because there's that nifty cutscene at the end. I was like speechless the first time I saw it, haha.

And Jak X is awesome. You definitely have to get it soon. =)

Thu, Jan. 5th, 2006 05:33 am (UTC)
lillongdogwuvr

I dunno, a fourth game might be cool, but I think the plot has steadily gone down the toilet with each game. Sure they all are fun in their own ways, but the plot was good in jak 2, and in jak 3....what the heck? I was appalled at the character development. Maybe i just ask a lil too much. I dunno. Keira fan, ya know?

Thu, Jan. 5th, 2006 10:33 pm (UTC)
thegreensage

Well, there actually are 4 games, cause Jak X came out.

And I've never played Jak 3, but I'm going to soon. But I loved TPL and Jak II...I'm definitely a Keira fan. But I'm so disappointed that the girl that did her voice in the 1st and 2nd doesn't do her voice anymore. It made me angry.

Thu, Jan. 5th, 2006 10:34 pm (UTC)
lillongdogwuvr

I know. She is hardly in stupid jak 3. It makes up for it, being the most of fun of all the games. It is so enjoyable, and nowhere near as maddening as jak 2 was. You'll enjoy it. Except for keira withdrawal of course. Im Jenny btw.

Sat, Jan. 7th, 2006 12:39 am (UTC)
thegreensage

Well, I'm glad Jak 3 is fun, considering I'm going to spend $20 on it! And Jak II *IS* extremely maddening. I wanted to throw the controller through the screen half the time!! But that disappoints me that Keira isn't in much. Jak and Keira make the most awesome couple. Anyone who likes Jak/Ashelin is crazy.

But since you've played Jak 3, don't spoil anything for me!!!! ^_^

And I'm Cate!

Sun, Jan. 8th, 2006 02:20 am (UTC)
lillongdogwuvr

I wont, I promise. Ew, Jak ashelin.
I dont like her much. you'll love jak 3.